Pomenirea Sfântului Evanghelist Luca


Dacă ar fi să mă întâlnesc cu sfinţi de dincolo de lumea aceasta, mai ales mi-aş dori să mă întâlnesc cu Sf. Iosif din Arimateea, cu Sf. Evanghelist Luca şi cu Sf. Ioan Gură de Aur.

Sf. Evanghelist Luca a cuprins în Sfânta sa Evanghelie lucruri care e bine să le avem în vedere mereu. Am putea zice că pilda cu fiul risipitor este o Evanghelie întreagă, e toată Evanghelia cuprinsă în pilda cu fiul risipitor, şi aceasta o avem de la Sf. Evanghelist Luca.
A păstrat-o Sf. Evanghelist Luca. Pilda cu samarineanul milostiv, atât de odihnitoare şi atât de luminătoare. Istorisirea despre tâlharul cel credincios e extraordinară. Dacă nu era Evanghelia de la Luca nu erau nici acestea… E şi Zaheu în conştiinţa noastră, e şi femeia păcătoasă care L-a uns cu mir pe Domnul Hristos, a vărsat lacrimi pe picioarele Lui.
Sunt lucruri extraordinare. Toată Evanghelia e frumoasă şi bună, am pomenit de pescuirea minunată zilele trecute, am pomenit de cele în legătură cu Înălţarea Domnului Hristos, toate acestea sunt în Evanghelia de la Luca. Aşa că tare mi-ar fi drag să-l întâlnesc pe
Sf. Evanghelist Luca să-i spun cât de mult îmi plac cele ce le-a cuprins în Evanghelie, pe care numai el le-a cuprins în Evanghelia sa, şi să-i spun că mă bucur şi de ceea ce a scris despre cei doi care au mers spre Emaus, dintre care se spune că unul a fost Sf. Evanghelist Luca.
(selecţii din vol. Gânduri bune pentru gânduri bune, Arhim. Teofil Părăian, Ed. Mitropolia Banatului, 1997)

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

